Idag då många av oss är oroliga och rädda över vad som håller på att hända i vår värld, kan det vara skönt att ha någon att prata med. Hör av dig till oss i Brokyrkan. Vi vill gärna möta dig. Kolla in Träffpunkt Hok. Den är till för dig!

Brokyrkan

Ingen som har kört igenom Hok har undgått att se den vackra Brokyrkan som ligger precis mitt i samhället. ”Ett smycke för Hok”, ”den lyser upp hela Hok”, så fantastiskt vacker!” är några av reaktionerna som vi har fått från människor som ännu inte tillhör församlingen.

Många av de förbipasserande har också vågat sig in för att se den vackra kyrkan från insidan, men långt ifrån alla. Känner du dig det minsta nyfiken ska du veta att du är välkommen in! Vår gemenskap är öppen för alla och vi tar med glädje emot, också bara om du är nyfiken och vill titta på inredningen.

Brokyrkan vill nämligen vara kyrkan mitt i byn. En plats och en gemenskap där man kan mötas i glädje och i sorg. En bro mellan det andliga och vardagslivet, mellan människor från olika bakgrunder och ursprung. Men framför allt mellan oss, små enkla människor, och Jesus Kristus, vår Frälsare.

Välkommen!

En hälsning från församlingens ordförande